Więcej informacji odnośnie walki w The Last of Us Part II

Kurt Margenau i Anthony Newman z Naughty Dog podali kilka szczegółowych informacji odnośnie gry The Last of Us Part II zmierzającej tylko na PS4.

  • Walka w wykonaniu Ellie będzie bardziej kreatywna i zwinna niż w wykonaniu Joela, jednak tak samo zabójcza.
  • Podczas skradania i podchodzenia do wrogów, będzie można się ukrywać pod roślinnością, system „Stealth” ma być bardziej dopracowany.
  • Decyzje podejmowane przez gracza mają teraz bardziej wpływać na rozgrywkę.
  • Sztuczna inteligencja przeciwników została poprawiona. Zachowania postaci przypominają ludzi, rozmawiają ze sobą, zwracają się do siebie po imieniu. Z drugiej strony Ellie zyskała możliwość tworzenia nowych przedmiotów, będzie to pomocne w walce z bardziej inteligentnymi przeciwnikami.
  • Naughty Dog zmieniło system walki wręcz i uczyniło go głębszym i bardziej kompleksowym. Gracz zyskał możliwość blokowania ciosów. Można walczyć z kilkoma przeciwnikami na raz. Podczas bloku system analizuje trajektorię uderzenia i Ellie odpowiada wcześniej zaprogramowanym ruchem.
  • Pokazaną na targach wersję demo, można przejść na wiele sposobów.
  • Jednym z celów jest oddanie graczowi większych możliwości podczas walki, ale także jedną z opcji jest możliwość jej całkowitego uniknięcia. W zależności od fabuły deweloperzy chcą udostępnić graczom możliwość wyboru stylu gry. Tereny w grze są tak skonstruowane, że z każdego z nich jest możliwością ucieczki.
  • Broń będzie można ulepszać, będą dostępne różnego rodzaju pociski. To stworzy połączenie pomiędzy systemem tworzenia a walką na odległość.
  • Zainfekowani będą nadal stwarzali zagrożenie w grze, pojawią się ich nowe rodzaje.
  • Deweloperzy dążą do spójności pomiędzy poziomami na których odbywa się walka a tymi na których ona się nie odbywa. Nigdy nie będziesz wiedział kiedy będziesz w niebezpieczeństwie. Istnieje ciągłe poczucie zagrożenia.

Data wydania drugiej części The Last of Us nadal pozostaje nieznana.