Nowa jakość oświetleń i cieniowania nadchodzi, ale Ray Tracing na konsolach dopiero na PS6?!

Mariusz ( 22 marca 2018 , Newsy , PC ) - 261 wyświetleń

Na trwającej właśnie konferencji GDC 2018 producent chipsetów graficznych NVidia pokazał światu nową technologię renderowania elementów 3D w czasie rzeczywistym dzięki której oświetlenia, cienie i odbicia w grach będą na jeszcze wyższym poziomie. Ray Tracing bo o nim mowa będzie mógł zostać wykorzystany w kodzie gry dzięki technologii Nvidia RTX podłączonej z API Microsoftu znajdującym się w DirectX12.

W związku z tym lepsza jakość gier nadchodzi i jest na chwilę obecną zarezerwowana jedynie dla komputerów z systemem Windows 10 oraz jednej karty graficznej dostępnej na rynku, którą jest Titan V zbudowany na architekturze Volta.

Jeżeli chodzi o wykorzystanie tej techniki w konsolach to tutaj zaczyna krążyć bardzo niewiarygodna plotka mówiąca o tym, że Ray Tracing będzie dostępny dopiero na następnych next-genach! PS6 i trzecim Xbox One.

Johan Andersson (Dyrektor techniczny) z EA miał to potwierdzić 19 marca na Twitterze. Jeżeli to prawda i faktycznie konsole PS5 i Xbox Two nie obsługiwały by tej technologii to było by to poważnym ciosem w ich walce z grami na komputery PC. Mam nadzieje jednak, że tak się nie stanie i Sony wraz z AMD zadba o to aby Ray Tracing zagościł już na PS5.

Definicja: Śledzenie promieni (ang. ray tracing) – technika generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych. Opiera się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora. W rekursywnym śledzeniu promieni bada się dodatkowo promienie odbite, zwierciadlane oraz załamane.

Ponadto umożliwia łatwą realizację CSG, a także wizualizację idealnych, opisywanych formułami matematycznymi obiektów.

Metoda mimo uproszczonego modelu interakcji światła z otoczeniem daje bardzo dobre rezultaty. Jednak ze względu na koszty obliczeniowe, przez wiele lat jej wykorzystanie limitowała moc obliczeniowa komputerów, które były dostępne dla dużych firm, głównie z branży filmowej. Współczesne komputery osobiste są w stanie generować obrazy tą metodą, dostępne są komercyjne i darmowe programy (POV-Ray, Blender, 3ds Max, Maya, LightWave 3D, PYTHA).

Mariusz

Autor: Mariusz

Właściciel i redaktor na portalu o grach na PC i konsole Game Site Polska. Przez szacunek dla graczy piszemy tylko o grach, obiektywnie i rzetelnie przedstawiamy informacje opierając się jedynie na faktach zaczerpniętych z wiarygodnych źródeł. W sprawie działania strony, inwestycji w portal, współpracy czy reklamy proszę o kontakt przez formularz dostępny w dziale "redakcja". Zapraszam do podsyłania swoich recenzji gier i felietonów związanych ze światem gier w dziale "dodaj wpis".


Artykuł sponsorowany

Jedna myśl na temat “Nowa jakość oświetleń i cieniowania nadchodzi, ale Ray Tracing na konsolach dopiero na PS6?!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *